♥جوجو طلایی♥

♥هر چی به ذهنت برسه این تو هست♥

♥جوجو طلایی♥

♥هر چی به ذهنت برسه این تو هست♥

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک


تجارت الکترونیک عبارتست از خرید، فروش، بازاریابی و سرویس دهی در زمینه محصولات و خدمات بر روی شبکه های کامپیوتری. تجارت الکترونیک یکی از عوامل کاربردی کسب و کار الکترونیک است که در تراکشنهای تجاری استفاده می شود. تجارت الکترونیک هدایت کننده ارتباطات کسب و کار های تجاری و مدیریت بواسطه روشهای الکترونیکی است. همانند تبادل الکترونیکی داده ها و سیستمهای جمع آوری خودکار داده ها.همچنین تجارت الکترونیکی با انتقال الکترونیکی داده ها بین صاحبان کسب و کار ارتباط دارد.


تجارت الکترونیک

 

تجارت الکترونیک


تجارت الکترونیک عبارتست از خرید، فروش، بازاریابی و سرویس دهی در زمینه محصولات و خدمات بر روی شبکه های کامپیوتری. تجارت الکترونیک یکی از عوامل کاربردی کسب و کار الکترونیک است که در تراکشنهای تجاری استفاده می شود. تجارت الکترونیک هدایت کننده ارتباطات کسب و کار های تجاری و مدیریت بواسطه روشهای الکترونیکی است. همانند تبادل الکترونیکی داده ها و سیستمهای جمع آوری خودکار داده ها.همچنین تجارت الکترونیکی با انتقال الکترونیکی داده ها بین صاحبان کسب و کار ارتباط دارد.

 ● تاریخچه توسعه تجارت الکترونیکی

معنی اصطلاح تجارت الکترونیک در طول سالیان تغییر یافته است. در آغاز تجارت الکترونیک برای ایجاد تسهیل در تراکنشهای تجاری الکترونیکی و به صورت فناوری هایی همچون تبادل الکترونیکی داده ها مطرح گردید که از جمله موارد کاربردی آن ارسال اسناد تجاری مثل سفارشات و یا فاکتورهای فروش قابل ذکر هستند.
امروزه تجارت الکترونیک شامل چیزهایی است که شاید بهتر باشد آن را با اصطلاح تجارت وبی نامگذاری کنیم. خرید کالا ها و خدمات بر روی وب گسترده جهانی بواسطه سرور های امن با کارتهای خرید الکترونیکی و سرویس های پرداخت الکترونیکی مثل کارتهای اعتباری از جمله مواردی هستند که به واسطه تحولات اخیر ایجاد شده در تجارت الکترونیکی ایجاد شده اند.

عوامل شکست در بازاریابی الکترونیک

 

 

به خدمت گرفتن بهترین ها بجای بهترین بودن .
نداشتن تعهد، در نتیجه انجام نشدن عمل مثبت .
نداشتن اطلاعات کافی در زمینه بازاریابی.
عدم شناخت کافی از شرکت خود  .
نشناختن کالایی که تبلیغ می کند .
نمی تواند خود را با تغییرات شرکت وفق دهد .
نداشتن برنامه ای برای موفقیت .
بازگویی غیر واقعی حقیقت  .

موفقیت در تجارت الکترونیک

عوامل موثر و کلیدی موفقیت در تجارت الکترونیک


چندین عامل کلیدی بسیار مهم برای موفقیت در هر فعالیت مربوط به تجارت الکترونیکی وجود دارد که شامل موارد زیر است:


* خلق ارزش برای مشتری: این کار می تواند با ارائه یک محصول که برای مشتریان بالقوه جذاب باشد و در بازار رقابتی قابل توجه باشد صورت گیرد.
*  ارائه خدمات منحصر به فرد
*  ترغیب و تشویق برای خرید و بازگشت مجدد به سایت: این کار می تواند با حربه های خاصی همچون ارائه تخفیف، اختصاص کوپن خرید، برنامه های تبلیغاتی و… صورت گیرد.
 * آماده کردن یک سایت جذاب: برای این کار باید دقت و سلیقه لازم را در به کار بردن رنگها، تصاویر، تصاویر متحرک، فایلهای گرافیکی، قلم ها و درصد فضای خالی داشته باشید.
*  ایجاد انجمن های مجازی: این کار می تواند با راه اندازی اتاق های چت، بخش ارسال نظرات، تالارهای گفتگو و… انجام شود.
 * ایجاد امنیت و اعتماد: این کار می تواند با در اختیار داشتن سرور های موازی، فناوری های شکست ناپذیر، پنهان سازی اطلاعات و دیواره های آتش قوی صورت گیرد.
*  توجه همه جانبه به امر ارتباط با مشتریان: برای این کار باید مطمئن شوید که همه کارمندان، مدیران و حتی شرکای تجاری شما دید کاملی و مشابهی نسبت به مشتری دارند.
* خود مشتریان پر از تجربیات گوناگون هستند. شما می توانید از طریق هر یک از ایمیل ها و نظرات و انتقادات آنها تجربیات گرانقدر و البته رایگانی را کسب کنید.
* ساده و موثر کردن جریان کسب و کار: این کار می تواند از طریق باز مهندسی فرایندهای کسب و کار و بهره گیری از ابزارهای فناوری اطلاعات صورت پذیرد.
* اجازه دهید مشتریانتان به یکدیگر کمک کنند: این کار می تواند با راه اندازی یک سایت خودگردان و بدون نیاز به هیچ رسیدگی ای صورت پذیرد.
* به مشتریان کمک کنید تا کارشان را انجام دهند: این کار می تواند با در اختیار گذاشتن اطلاعات قابل مقایسه زیاد و امکانات جستجوی مناسب صورت پذیرد.
* سعی کنید یک طرح و مدل اساسی و بدون عیب برای کسب و کار خود طراحی کنید.
* سازمان خود را همیشه در حالت آماده باش نگه دارید و به اندازه کافی آمادگی داشته باشید تا در مقابل تغییرات محیط سریع عکس العمل نشان دهید.

رموز موفقیت در نت ورک مارکتینگ

 

 

نت ورک مارکتینگ و اینترنت برای هم ساخته شده اند. دنیا در اختیار شماست.

امروزه فرستادن یک نامه الکترونیکی به نقطه ای از دنیا به سادگی صحبت کردن با

 همسایه کناری شماست. اکثر افراد در جریان کار نت ورک مارکتینگ مرتکب اشتباهاتی

 می شوند.صفات افراد دارا و غنی در نت ورک مارکتینگ چیست؟


۱- آنها یک سیستم محکم، قابل توجیه و منطقی برای کار دارند.
۲- آنها در این کار صبوری دارند.
۳- آنها تداوم و پیگیری یک سگ بولداگ را دارند.
۴- آنها هدف دارند: یعنی *اهداف کوتاه مدت، *اهداف میان مدت، *اهداف بلند مدت.
۵- آنها این کار را روزانه انجام میدهند.
۶ - آنها به محصولی که نت ورک مارکتینگ به ارمغان می آورد ، اعتقاد دارند.
۷- آنها اول خود، پرستیژ و شخصیتشان را عرضه میکنند.
۸- آنها میدانند که چه چیزی افراد را بحرکت در می آورد.
۹- آنها خط اول مجموعه خود را خوب آموزش میدهند تا همانند سازی صورت گیرد.
۱۰- آنها تلاشهای افراد مجموعه خود را ارج می نهند.
۱۱- آنها از دیگران می آموزند.
۱۲- آنها هیچوقت قانع نیستند و دایم در حال سازماندهی نیروها هستند.
۱۳- آنها این کار را ساده انجام میدهند.
۱۴- آنها با مجموعه خود در تعامل و تماس هستند.
۱۵- آنها مسافت های دور را می پیمایند تا چیز های بیشتری بدست آورند.
۱۶- آنها حد اقل ۷ بار پیگیری انجام میدهند.
۱۷- آنها کارها و مسایل را اولویت بندی می کنند.
۱۸- آنها بر نقاط قوت مجموعه خود تمرکز میکنند.
۱۹- آنها تلاشهای خود را اتومات میکنند.
۲۰- آنها برنامه آموزشی روزانه دارند :*کتابها *روز نامه ها *کاست و سی دی و ...
۲۱- آنها جهانی می اندیشند.
۲۲- آنها در زمان مناسب در کار سرمایه گذاری می کنند.
۲۳- آنها در این کار از منطقه امن عادت هایشان بیرون می آیند.
۲۴- آنها خود را به خاطر موفقیت درکار ستایش و تحسین می کنند.
۲۵- آنها پولی را که از این کار در می آورند در حین کار سرمایه گذاری می کنند.
۲۶- آنها از کار خود لذت می برند.
۲۷- آنها ارگانیزه شده و منظم و ساماندهی شده فعالیت می کنند.
۲۸- آنها *وقت *انرژی *افراد انسانی را تلف نمی کنند.
۲۹- آنها تصمیمات را سریع اتخاذ کرده و سریع عمل میکنند.

 

 


http://www.yaranesam.mihanblog.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد